3915-Slodki lek_syrop

Jak wzmacniać odporność jesienią?

Jesień to nie tylko czas spadku energii i pogorszenia się samopoczucia, co ma związek z coraz krótszymi dniami, gorszą pogodą oraz mniejszą ilością dostawców witamin – świeżych warzyw i owoców. To także okres, w którym organizm człowieka jest mocniej niż kiedykolwiek narażony na kontakt z wirusami i bakteriami powodującymi infekcje, a trudne warunki pogodowe i osłabienie organizmu sprzyjają zarażeniom. Konieczne jest więc wzmocnienie odporności, co pomoże ustrzec się chorób oraz ich niepożądanych konsekwencji, jak zwolnienia chorobowe czy nieobecności w szkole. Jak to zrobić?

Young Woman with a Cold

Od czego zależy poziom naszej odporności?

Na budowanie odporności organizmu składa się bardzo wiele czynników. Przede wszystkim silny organizm, odporny na ataki chorobotwórczych bakterii i wirusów, to organizm wypoczęty oraz dobrze odżywiony. Jesień jest więc czasem, kiedy po aktywnym lecie można złapać oddech i zwolnić obroty.

Wskazany jest wypoczynek i duża ilość snu, czemu sprzyjają coraz dłuższe noce. Bardzo ważna jest także odpowiednia dieta. Mimo iż jesienią jest mniej warzyw i owoców niż latem, trzeba zadbać o ich odpowiednią ilość w swoim codziennym menu, wykorzystując zdrowe sezonowe produkty, na przykład dziką różę, która jest najbogatszym naturalnym źródłem witaminy C, kluczowej dla budowania odporności.

Poza tym w okresie zmiennej jesiennej pogody trzeba pamiętać o właściwym ubiorze. Niekorzystne jest zarówno narażanie organizmu na wychłodzenie, jak i jego przegrzewanie, należy więc ubierać się odpowiednio do warunków pogodowych, a ponieważ jesień cechuje się zmienną aurą, najodpowiedniejszy będzie ubiór „na cebulkę”, gdy możliwe będzie pozbywanie się niepotrzebnych warstw odzieży.

Co na wzmocnienie odporności?

Zadbany w ten sposób organizm będzie w pewnym stopniu odporny na infekcje, jednak można zrobić znacznie więcej, by ustrzec się przed chorobami. Kluczowe jest zatroszczenie się o dużą podaż witaminy C do organizmu, którą można znaleźć w natce pietruszki czy owocach cytrusowych oraz suplementach, ale nie można też zapominać o witaminie D, równie ważnej dla odporności.

odpornośćJeśli ekspozycja na słońce w lecie była wystarczająca, deficyty tej witaminy mogą nie być bardzo duże, warto jednak w każdym przypadku sięgnąć po suplementy zawierające tę niezbędną substancję. W naszej aptece można znaleźć liczne propozycje takich preparatów, przy czym są to nie tylko tabletki, ale też witamina D w płynie czy w postaci pysznych żelek, każdy znajdzie więc doskonałą dla siebie formę dbania o zdrowie.

Suplementy i preparaty wspomagające odporność

Poza tym, zwłaszcza w przypadku osób, których naturalna odporność nie jest zbyt duża czy w przypadku dzieci i osób szczególnie narażonych na infekcje, warto sięgnąć po specjalistyczne preparaty na wzmocnienie odporności.

Jest ich bez liku i miewają przeróżne formy, są dedykowane osobno dla dorosłych i dzieci bądź dla wszystkich grup wiekowych. Ich zażywanie szczególnie wielkie zasługi może oddać osobom, które często przebywają w dużych skupiskach ludzi, jak szkoły, zakłady pracy czy środki komunikacji miejskiej, ponieważ to właśnie w takich miejscach najłatwiej o zarażenie się przeziębieniem i grypą.

 

You might also like

LEAVE A COMMENT