cera naczynkowa

Cera naczynkowa – jak dbać o nią wiosną i latem?

Cienka skóra, w której naczynka krwionośne znajdują się płyciej, niż w przypadku cery normalnej, często piecze i gwałtownie reaguje na zmiany temperatur. Na buzi pojawia się rumień, przy nosie widoczne są czerwone pajączki, a na polikach i brodzie różowe plamki. Taka cera wyjątkowo nie lubi wysokich temperatur i nadmiernej ekspozycji na słońce, dlatego należy zadbać o nią szczególnie wiosną i latem.

Co ma największy wpływ na powstawanie problemów z naczynkami?

Problemy z naczyniami w dużej mierze uwarunkowane są genetycznie. Często jednak niska elastyczność ścianek naczyń krwionośnych pogłębiana jest innymi czynnikami. Należą do nich między innymi:

  • promieniowanie słoneczne,
  • solarium,
  • sauna,
  • wiatr,
  • klimatyzacja,
  • zmiany temperatur,
  • ostre potrawy i gorące napoje,
  • alkohol,
  • stres,
  • przegrzanie twarzy wywołane wysiłkiem fizycznym,
  • nieodpowiednie, drażniące kosmetyki

rumieńceNależy w miarę możliwości zmniejszać ilość negatywnych czynników, aby nie dopuścić do nieustającego nasilania się problemów. Unikajmy atmosferycznych rollercoasterów – gorących i zimnych kąpieli oraz sauny (szczególnie zakończonej lodowatym prysznicem). Warto zmniejszyć ilość zabiegów, które ścierają naskórek. Peelingi ziarniste, pobudzające krążenie krwi są zakazane. Wyeliminujmy z diety ostre potrawy i alkohol, zrezygnujmy z wizyt w solarium i używajmy kremów z mocnym filtrem przeciwsłonecznym. Warto też zrezygnować z kosmetyków silnie ściągających, zapachowych i takich, które zawierają alkohol.

witaminaCo jeszcze możemy zrobić, aby zmniejszyć dolegliwości?

Stosujmy odpowiednie kosmetyki. Oprócz kremów z filtrem nakładajmy na buzię kremy nawilżające, które zawierają składniki uszczelniające kruche naczynia krwionośne – witaminę C, K, PP, wyciąg z kasztanowca, arniki, rutyny i miłorzębu japońskiego.

Spożywajmy owoce i warzywa, będące źródłem dużych ilości witaminy C (np. czarne porzeczki, jabłka, cytrusy, dzika róża, pomidory, kapusta, papryka), K (zielone warzywa, np. szpinak) oraz PP (np. awokado, śliwki, ziemniaki, brokuły). Szczególnie wiosną i latem mamy do nich łatwy dostęp.

Przy odpowiedniej profilaktyce, diecie i pielęgnacji, nasza wrażliwa cera z problemami naczynkowymi z pewnością lepiej zniesie słoneczne, upalne dni.

You might also like

LEAVE A COMMENT